Program for festivalen 2021

House of Taste 

har gleden av å invitere alle whisky –og øl venner til

Bergen Whisky & Beer Festival
29. januar | 30.januar 2021

Om lokasjonen:

GRAND KONFERANSE- OG SELSKAPSLOKALER
Med sin størrelse og sentrale beliggenhet, er dette det naturlige valget for oss denne gang, da publikums begrensningene fremdeles er gjeldende, og Grieghallen rett og slett blir for stor for oss. Vi går fra 4000 besøkende til maksimalt 600 besøkende fra 2020 til 2021.

 

 

Grand drives av våre venner i De Bergenske (eier også Grand Terminus, Augustin, Bergen Børs mm). Samarbeidet med De Bergenske er veldig viktig for oss og vi gleder oss til igjen å være gjester ved et av deres fantastiske establisimenter.
NYTT I 2021 pga coivid-19:
Vi har delt opp lørdagen i 2 sesjoner. Da vi kun har 200 billetter tilgjengelig fredagen, så har vi da 2 ganger 200 billetter tilgjengelig lørdagen. Dette vil si at vi går fra ca 3000 besøkende i 2020 til maks 600 besøkende i 2021. Her må en derfor være rask på labben for å sikre seg sine billetter.
Det blir stands hvor produsenter og importører presenterer deres deilige flytende, samt noen små-seminarer som vi kaller for masterclasses.
Whisky og øl fra "hele" verden samt god stemning garanteres. 
Priser:
Fredag 29.jan kr. 550,- inkl. 15 smaksbonger.
Lørdag 30.jan kr. 550,- pr sesjon inkl. 15 smaksbonger.
En kan kjøpe ekstra smaksbonger i ark à 5 stk for kr.100,- ( 20,- pr bong ) Alle får også smakeglass til odel og eie. 
Masterclasses holdes i separate konferanse rom, hvor smitteverns-hensyn tas i forhold til begrensning og avstand.   
Programmet oppdateres fortløpende:
Fredag 29.jan.
Kl. 17:00-18:30 TBA
Kl. 17:00-18:30 TBA
Kl. 21:30-23:00 - ARDBEG NIGHT - Kr.500,- pr person.
Kl. 21:30-23:00 TBA
Lørdag 30.jan
Kl. 15:00-16:30 TBA 
Kl. 15:00-16:30 TBA
Kl. 17:30-19:00 TBA
Kl. 17:30-19:00 TBA
Kl. 20:30-22:00 - Beer & Whisky Combos - Kr.500,- pr person
Kl. 20:30-22:00 TBA
Vi kan love noe for en hver gane.
Utstillerlisten, samt hvilke produkter som kan smakes på, publiseres her fortløpende:
-

_________________________________________________________________________
Pga smittevern, ber vi folk følge de gjeldende begrensninger satt av myndigheten og FHI. Vi vasker hender og holder avstand. Er vi syke eller har korona  symptomer på festivaldagen, så holder vi oss hjemme. 

__________________________________________________________________


HAR IKKE VÆRT PÅ FESTIVALEN FØR - SÅ HVORDAN FUNGERER DET?
Alle må kjøpe inngangsbillett.

Dette gjøres på forsiden - du kan velge mellom dagsbilletter og todagers billetter.

I billettene får man utdelt smakeglass samt et antall "bonger". Bongene brukes som betalingsmiddel for smaksprøver på de forskjellige standene inne i messesalen. Bak standene står det representanter for produsenter, bryggere, destillatører, ambassadører og andre som har kunnskap om produktene som skal smakes. 
Når en har brukt opp bongene en får i inngangsbilletten, så kan man fylle på med flere. Disse kjøpes i messebutikken ved inngangen. Ønsker du mer dyptgående kunnskap innen forskjellige temaer og / eller produkter, så kan en masterclass være midt i blinken. En mastterclass er rett og slett en smaking i eget rom, hvor en foredragsholder forteller ALT du lurer på innen de forskjellige temaene som står i masterclassprogrammet lenger oppe på denne siden. En løser da en ekstra billett til dette. Her kommer det også  r i k e l i g  med smaksprøver.


    Finner dessverre ingen produkter.